start

START
TOUCH HOLD:Restraint / DOUBLE TAP:Reset

(C) 小岩亮太 / Ryota Oiwa
Homepage / Twitter / Instagram / Facebook

RECOMMEND
Browser Edge/ Chrome / Safari
Hi-Spec PC / Tablet / Smartphone
Screen Wide & Full ( Full Change )

HASHTAG
#Restraint

ABOUT (JP)
本作は、感染症の拡大と活動の自粛について、
直観的な把握を目的としたインタラクティブアートです。
感染症の収束は、困難な場合があります。
自粛の必要性について、本作が理解の一助になれば幸いです。

各粒について
・青:健康な人
・黄:感染した人
・赤:逝去した人

感染した人について
・1人から開始。
・5秒間うつす。
・10%で逝去。

操作について
・タッチホールド
 →非常事態で自粛。
  接触頻度8割減。
・ダブルタップ
 →リセット。
・Zキー (キーボード)
 →自粛する人を全員に切替。
・Xキー (キーボード)
 →自粛する人を90%に切替。

ATTENTION (JP)
本作は、感染症の拡大と行動の自粛に関する、
簡潔な可視化を試みた次第です。
新型コロナウイルスを厳格に考慮した
精密なシミュレーションではありません。
日常生活において何をどの程度すべきか、
具体的に示すものでもありません。

ABOUT (EN)
This is an interactive art
to see about contagion and restraint.
Convergence of contagion is often difficult.
I hope the work helps us
to understand the necessity of restraint.

[ STATE ]
Blue:NORMAL
Yellow:CONTAGION
Red:DEATH

[ CONTAGION ]
Start from 1.
5 seconds continue.
Fatality 10%.

[ CONTROL ]
TOUCH HOLD:
Emergency, restraint,
contact 80% less.
DOUBLE TAP:
Reset.
Z-key (Keyboard):
Restraint people
rate change 100%.
X-Key (Keyboard):
Restraint people
rate change 90%.

ATTENTION (EN)
This is a simple vizualization
about contagion and restraint.
It is NOT a precise simulation about coronavirus.
It does NOT show a concrete solution in daily life.

VERSION
1.4.c : Small bug fix
1.4.b : Small bug fix
1.4.a : Small bug fix
1.4.9 : Loop bug fix
1.4.8 : about RECOMMEND
1.4.7 : Position bug fix
1.4.6 : BG bug fix
1.4.5 : Select bug fix
1.4.4 : Sound bug fix
1.4.3 : Change internal process
1.4.2 : Change START button
1.4.1 : Change internal process
1.4.0 : Add key control
1.3.0 : Change fatality
1.2.0 : Change frame rate
1.1.0 : Change draw size
1.0.0 : Public release ( 2020/04/25 )

BUILT WITH
HTML, CSS, JS, WebGL( three.js ), WebAudio( howler.js )

inserted by FC2 system